اعلام جزییات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه کاشان

مدیریت تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان از پذیرش دانشجوی دکترا بدون آزمون برای برگزیدگان علمی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه کاشان، براساس آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های بالاتر مصوب اردیبهشت سال ۹۰ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین دانش آموختگان و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در ۳۱ رشته، دانشجوی دکترا می پذیرد. حقوق جزا و جرم شناسی، علوم و معارف نهج البلاغه، علوم قرآن و حدیث، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، ریاضی- جبر (نظریه گروه ها)، نانوفیزیک، فیزیک هسته ای، فیزیک حالت جامد، فیزیک اتمی و مولکولی (لیزر)، فیزیک اتکی و مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، نانوشیمی و نانو مواد معدنی از جمله این رشته ها در مقطع دکتراست.

این روابط عمومی افزود: دانشجویان نیمسال چهارم و دانش آموختگان دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد باید بلحاظ میانگین کل دوره، جزو رتبه های اول تا سوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل یک مقاله مستخرج از پایان نامه، پذیرفته شده یا چاپ شده در مجلات علمی، پژوهشی با نمایه معتبر ملی یا بین المللی یا طرح های پژوهشی (انجام شده توسط دانشجو) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد باشند.

روابط عمومی دانشگاه کاشان با توصیه به دانشجویان مبنی بر اینکه براساس آئین نامه، مدارک متقاضیانی قابل بررسی خواهد بود که تاریخ دانش آموختگی آنان از مهر سال ۹۰ لغایت پایان شهریور سال ۹۳ است، تصریح کرده است: اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

همچنین به متقاضیان توصیه شده است: تمامی مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه هجدهم اردییبهشت امسال به دانشگاه کاشان، مدیریت تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان ارسال کنند.

برای دیدن لینک ها لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

دانشگاه کاشان در ویکی پدیا:

دانشگاه کاشان به عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی در منطقه کاشان در سال ۱۳۵۲ مجوز تأسیس گرفت و مهرماه ۱۳۵۳ با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در دو رشته ریاضی و فیزیک در مقطع کارشناسی با نام مدرسه عالی علوم کاشان رسماً آغاز به کار کرد. این مدرسه عالی تا سال ۵۷ زیرنظر مستقیم وزارت آموزش و پرورش به کار خود ادامه داد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سال ۱۳۵۸ مدرسه عالی علوم کاشان تحت نظارت دانشگاه اصفهان به مجموعه وزارت فرهنگ و آموزش عالی پیوست. در سال ۱۳۶۲ و پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها این مرکز با تغییر ماهیت رشته‌هایش به رشته‌های دبیری و گسترش رشته‌های علوم انسانی به دانشگاه تربیت معلم تهران وابسته شد. در سال ۱۳۶۸ با گسترش رشته‌های دانشگاهی به عنوان دانشگاه تربیت معلم کاشان مستقلاً و مستقیماً با وزارت علوم فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه با راه‌اندازی رشته‌های مهندسی در سال ۱۳۷۳ جامعیت دانشگاه کاشان به تصویب شورای گسترش رسید. یک سال بعد دانشکده معماری و هنر نیز با تأکید بر ضرورت‌ها، نیازها و هنر و صنایع منطقه بنیان نهاده شد.

 

رتبه دانشگاه کاشان

در حال حاضر دانشگاه کاشان در بین حدود ۷۰ دانشگاه وزارت علوم در ردیف ۲۰دانشگاه برتر ایران (با رتبه۱۷) طبق رتبه بندی رسمی وزارت علوم قرار دارد.

معرفی

هم اکنون دانشگاه کاشان با قریب ۷ هزار و پانصد دانشجو در بیش از ۱۵۷رشته گرایش در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و با بهره‌گیری از خدمات علمی و پژوهشی ۳۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت به حرکت رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

دانشگاه کاشان دارای ۱۱ دانشکده مهندسی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، معماری و هنر، شیمی، ریاضی، فیزیک، ادبیات و زبان‌های خارجی، علوم انسانی، منابع طبیعی و علوم زمین و دانشکده مجازی است. به تازگی در دانشگاه پردیس خواهران و پردیس دانشگاهی آغاز به کار کرده‌اند. همچنین دانشگاه کاشان دارای پژوهشکده‌های علوم و فناوری نانو، اسانس‌های طبیعی، انرژی، دو مرکز تحقیقات نجوم و رشد، دو مرکز پژوهشی فرش و کاشان‌شناسی و پژوهشکده دانشجویی است.

در این بین، پژوهشکده علوم و فناوری نانو، اولین پژوهشکده نانو کشور است و مرکز تحقیقات نجوم نیز یکی از مجهزترین رصدخانه‌های کشور را داراست. در مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بیش از ۶۰ واحد فناور مستقر هستند.

مساحت پردیس مرکزی دانشگاه ۵۳۰هکتار است که علاوه بر آن مجموعه‌های پردیس خواهران، پردیس دانشگاهی، آزمایشگاه‌های شیمی، مرکز رشد، پژوهشکده اسانس‌های طبیعی در قمصر، رصدخانه دانشگاه در نیاسر و مرکز پژوهشی فرش در خانه تاریخی عطارها، در خارج از پردیس مرکزی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.